T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Alanlarımız

                         OKULUMUZDAKİ ALANLAR  

  YILDIRIM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

·     Bilişim Teknolojileri Alanı 

o  Web Programcılığı Dalı

·     Muhasebe ve Finansman Alanı

o  Bilgisayarlı Muhasebe Dalı

·     Büro Yönetimi  Alanı

o  Ticaret Sekreterliği Dalı

·     Pazarlama ve Perakende Alanı

o  Satış Elemanlığı Dalı

·     Radyo ve Televizyon Alanı

o  Radyo Televizyon Programcılığı Dalı

·     Halkla İlişkiler ve Organizasyon Alanı

o  Halkla İlişkiler Dalı

·     Gazetecilik Alanı

o  Yazılı Basın Muhabirliği Dalı

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

Bilişim teknolojileri sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeni ile bilişim teknolojileri sektörü, stratejik bir sanayi  olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.

Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Programında;

1.Bilgisayar Teknik Servisi,

2.Veri Tabanı Programcılığı,

3.Web Programcılığı,

4.Ağ İşletmenliği dalları yer almaktadır.

Sektör araştırma ve inceleme çalışmaları sonucunda sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak her meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, hazırlanacak olan öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturacaktır.

Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanmasının her aşamasında, iş yaşamının iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektörel kuruluşlarla karşılıklı görüş alışverişi ve iş birliği gerçekleştirilmiştir.

Program geliştirme sürecinde üniversitelerden uzmanlar ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapılmıştır. Sektör taraması ve mesleki yeterliklerin belirlenmesi  sırasında sektöre anket uygulanmıştır. Bu anketler sonucunda Türkiye genelinde bilişim teknolojileri sektörünün ihtiyaçları ve programdan beklentileri tespit edilmiştir. Bu ihtiyaçlar program çalışmalarının temelini oluşturmuştur.

Program geliştirme sürecinin her aşamasında bilişim teknolojileri sektörünün önde gelen kuruluşları ile diyalog kurulmuştur. Bu firmaların eğitim sorumluları ve çeşitli meslek elemanları ile iletişim kurulmuş ve katkıları sağlanmıştır. Böylelikle sektör beklentileri programa yansıtılmıştır.

Meslek elemanlarından, ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen yeterlikler de çeşitli araştırmalar ve yabancı uzmanlar ile görüşerek tespit edilerek program çalışmalarına aktarılmıştır.

Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan programları hazırlamak hedeflenmiştir.

MUHASEBE FİNANSMAN ALANI

Türkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba Türkiye'nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliğine giriş bağlamında daha da anlamlı hâle gelmektedir. MEGEP eğitim bileşenlerinden biri olan, mevcut öğretim programlarının gözden geçirilmesine ilişkin etkinlikle çerçevesinde ele alınan alanlardan biri de Muhasebe ve Finansman alanıdır. Bu alanın MEGEP kapsamına alınması ve bu çerçevede programlarının sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.

Muhasebe ve Finansman Alanı Çerçeve Öğretim Programında;

1. Bilgisayarlı muhasebe,

2. Dış ticaret ofis hizmetleri,

3. Finans ve borsa hizmetleri dalları yer almaktadır. 

Muhasebe, finans ve borsa hizmetleri tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçasıdır. Teknolojik gelişmelere paralel olarak bu meslekte aynı hızla gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir. Muhasebe ve finansman hizmetleri bilgisayar ortamında yapılmaktadır. Bu gelişme ile meslek alanında hızlı değişimlere ayak uydurabilecek elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Muhasebe ve Finansman alanında geliştirilecek olan eğitim programının iş yaşamı ihtiyaçlarına uygun olması gerekliliğinden yola çıkılarak sektör taraması ve meslek analizi yapılmıştır. Ayrıca çeşitli illerde alan araştırması yapılmıştır. Sektör çalışanları ile birebir görüşülerek iş analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda geliştirilen Muhasebe ve Finansman alanı programı yaşam boyu öğrenme ilkeleri paralelinde meslek elemanlarına, ulusal ve uluslararası yeterlikleri kazandırmayı hedefleyen bir yapıda tasarlanmıştır.

BÜRO YÖNETİMİ ALANI

Hızla gelişen teknoloji ile birlikte büro yönetimi ve sekreterlik hizmetleri, tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Teknolojiye paralel olarak hızla gelişen bu meslek dalı aynı hızla gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir. Bu hızla, stenografi ve telekslerden kâğıtsız bürolara doğru giden büro yönetiminin hangi noktalara kadar gelişeceğini şimdiden kestirmek pek mümkün görünmemektedir. Büro Yönetimi  alanında geliştirilecek olan eğitim programının iş yaşamı ihtiyaçlarına uygun olması gerekliliğinden yola çıkılarak sektör taraması ve meslek analizi yapılmıştır. Çalışma yapılırken DACUM yöntemi kullanılmıştır. Bu teknik, sektör çalışanları ve eğitimcilerin bir araya gelerek beyin fırtınası ve karşılıklı tartışmalar sonucunda mesleğe ait işlerin vegörevlerin ortaya çıkarılmasıdır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanının MEGEP kapsamına alınması ve bu çerçevede programlarının sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki ve teknik eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.

Büro Yönetimi Alanında;

1. Hukuk Sekreterliği,

2. Ticaret Sekreterliği,

3. Yönetici Sekreterliği dalları yer almaktadır. MEGEP çalışmaları kapsamında sektör tarama ve inceleme çalışmaları sonunda, sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak her meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturmaktadır. Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanmasının her aşamasında,

iş yaşamının iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektörel kuruluşlarla görüş alışverişi ve iş birliği gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda geliştirilen Büro Yönetimi Alanı Çerçeve Öğretim Programı yaşam boyu öğrenme ilkeleri paralelinde meslek elemanlarına, ulusal ve uluslararası yeterlikleri kazandırmayı hedefleyen bir yapıda tasarlanmıştır. 

PAZARLAMA PERAKENDE ALANI

SATIŞ ELEMANI

İş organizasyonu yapan, satış öncesi hazırlık yapan, müşterilerle görüşerek satış işlemlerini takip eden, satış sonrası işlemleri kontrol eden, bir sonraki güne hazırlık yapan nitelikli kişidir.

Görevleri:

  • İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak.
  • İş organizasyonu yapmak.
  • İşletmenin ihtiyacı olan mal ve hizmetin piyasa araştırmasını yapmak.
  • İşletmeye alınan ürünlerin depoya teslim edilmesini sağlamak.
  • İhtiyaçlar ve stoklar konusunda bilgi almak.
  • Satın alınacak mal ve hizmetlerin miktarını ve kalitesini, maliyetini, teslim tarihlerini ve diğer sözleşme şartlarını araştırmak.
  • İşletmenin depoladığı ürünlerin özelliklerini bilmek.
  • Depoya gelen malları sayarak teslim almak.
  • Depodan istenilen malları sayarak zamanında teslim etmek.
  • Ürünün stok kontrolünü ve takibini yapmak.
  • Satılacak malları türlerine göre sınıflandırmak.
  • Ayıplı veya kullanılamaz durumdaki malları sınıflandırmak, ilgili birimlere göndermek.
  • Satışa sunulacak malları teslim almak, kayıtlarını tutmak.
  • Malları raflara yerleştirmek, vitrin düzenlenmesine yardımcı olmak.
  • Müşteriyi psikolojik olarak etkilemeye çalışmak, onu satın almaya teşvik etmek.
  • Satılan malların fatura veya fişini düzenlemek.
  • Günlük satılan malların dökümünü yapmak ve satış cirosunu hesaplamak.
  • Raflardaki malların durumunu kontrol etmek.
  • Müşteri ihtiyaçlarını saptamak.
  • Yeniliklerden müşterileri haberdar etmek.
  • Bilgi alışverişi için diğer satış elamanları ile toplantı yapmak.
  • Ürünü tanıtıcı materyalleri müşteriye götürmek.
  • Müşterileri ürünü satın almaya yönlendirmek.
  • Ürünün kullanımı ödeme şartları ve fiyatı konusunda müşteriyi bilgilendirmek.
  • Mesleki gelişim ile ilgili faaliyetleri yürütmek.
  • Meslek Elemanında Aranan Özellikler
  • Özgüvene sahip olmak.
  • Piyasa araştırması yapma yeteneğine sahip olmak.
  • Satın alacağı mal ve hizmetlerin uygun olanını bulabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Temsil yeteneğine sahip olmak.
  • Türkçe'yi iyi konuşabilmek.
  • Sabırlı olmak.
  • Mal ve hizmetlerin özelliklerini çok iyi bilmek.
  • İşletmenin ilkelerini bilmek ve benimsemek.
  • Güler yüzlü olmak.
  • Uzun süre ayakta durabilmek.
  • Dikkat yeteneğine sahip olmak.
  • İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek.
  • Girişken olmak.
  • Sorumluluk sahibi olmak.
  • Dış görünüşüne önem vermek.
  • Hareketli bir yaşamı sevmek.
  • Seyahate engel bir hâli olmamak.
  • Bilgisayar kullanabilmek.
  • Depo koşullarında çalışabilecek yeterlilikte olmak.
  • Ürünlerin sınıflandırmasını yapabilmek.
  • İknadan ve başkalarını etkilemekten hoşlanmak.
  • Kapalı ortamlarda çalışmayı sevmek.
  • Zengin sözcük bilgisine sahip olmak.
  • Düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilmek.
  • Beraber çalışmayı, iş birliği yapmayı önemsemek.
  • Dikkatli ve soğuk kanlı olmak.
  • Aileden uzak kalabilmek.
  • Başkalarını dinleyebilmek.
  • Kendisiyle barışık olabilmek.
  • Yazar kasa, post makinelerini vb. kullanmak.

Çalışma Ortamı Ve Koşulları: Bu mesleklerde çalışan kişiler işletmenin faaliyet gösterdiği çeşitli bölgelerde bulunan ofislerde sabit, açık mekânlarda aktif olarak çalışabilecekleri gibi bölgeler arası seyahatlerde otomobil kullanmaları gerekmektedir. Çalışma ortamında sürekli insanlarla diyalog hâlinde olacaklarından, insan sevgisi, diyalog, hoşgörü ve sabırlı olmak gibi kişilik özelliklerine sahip olunması gerekir, ayrıca bilgisayar, faks, telefon gibi araçları kullanabilmelidirler.

İş Bulma İmkânları: Bu meslek görevlileri hem kamu sektöründe hem özel sektörde iş bulabilirler. Özellikle özel sektörde iş alanı daha geniştir. Seyahati gerektiren işlerde sürücü belgeli erkek elamanlar daha avantajlı durumda olup, ofis ortamında yabancı dil bilen, bilgisayar kullanabilen bayan elamanlar tercih sebebidir.

Eğitim ve Kariyer İmkânları: Meslek eğitimi lise düzeyinde Anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim alırlar. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler. Lise eğitiminden sonra ÖSYM'nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler.

RADYO TELEVİZYON ALANI

Medya, günümüz toplumlarında büyük öneme sahiptir. Hem haber alma hem de eğitim ve eğlence için radyo ve televizyonlar milyonları kendilerine bağlamaktadır.

Böylesine önemli bir sektör için etkin ve çağdaş bilgilerle donatılmış, eğitimli genç beyinlere ihtiyaç bulunmaktadır. Bu amaçla, Radyo-Televizyon alanı altında, radyo-televizyon programcılığı, grafik-animasyon, kameramanlık ve teknik yapım-yayın elemanlığı öğretim programları geliştirilmiştir. Bu mesleklerde hazırlanan programların sektördeki nitelikli ara eleman ihtiyacı açısından önem taşıdığı düşünülmektedir. Radyo-Televizyon Alanı Çerçeve Öğretim Programı yaşam boyu öğrenme ilkeleri paralelinde meslek elemanlarına, ulusal ve uluslararası yeterlikleri kazandırmayı hedefleyen bir yapıda tasarlanmıştır. MEGEP kapsamında Radyo-Televizyon alanı programları, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, sektör temsilcileri, üniversiteden alan uzmanları ve meslek elemanları ile işbirliği içinde hazırlanmıştır.

HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON ALANI

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı, küreselleşen dünya içinde kurum ve kuruluşlar için bir ihtiyaç olarak varlığını hissettirmektedir. Gelişen dünya anlayışı, firmaların artan rekabet koşulları içinde rakiplerinden farklılıklarını ön plana çıkarma zorunluluğunu ortaya koymuştur. Bu durum, halkla ilişkiler ajanslarının ve sayısının gün geç tikçe artmasına ya da işletmelerin halkla ilişkiler departmanlarını oluşturma gerekliliğini ortaya koymaktadır.

Ülkemizde son yıllarda yaygınlaşan ve gelişen organizasyon hizmetleri ise her alanda ve tüm yaşamın içinde, hem ticari hem de sosyal hayatta geniş bir yer tutmaktadır. Ülkemizde Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanında öğretim programlarının hazırlanarak uygulanmasının, sektörde yıllardır süregelen alanında uzmanlaşmış ara eleman ihtiyacı açısından önemli bir girişim olacağı düşünülmektedir. MEGEP kapsamında Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı altında, Halkla İlişkiler, Müşteri Temsilciliği, Kamuoyu araştırmacılığı, Organizasyon Sorumlusu, Fuar sorumlusu dallarında öğretim programları hazırlanmıştır. MEGEP kapsamında Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Alanı programının hazırlanmasında, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, sektör temsilcileri, üniversiteden alan uzmanları ve meslek elemanları ile işbirliği içinde çalışılmıştır.

GAZETECİLİK ALANI

Gazetecilik alanını tercih eden öğrencilerin meraklı, dikkatli, araştırmacı, iyi iletişim kurabilen, görsel hafızası ve sezgileri güçlü, olayları haber olarak algılayabilen, olaylar arasında neden-sonuç ilişkilerini görebilen, iş ahlakına sahip, ülke ve dünya gündemini yakından takip eden, iletişim teknolojilerinden yararlanabilen, dili doğru ve etkili bir şekilde kullanabilen, diksiyonu düzgün ve dış görünüşüne özen gösteren kişiler olmaları gerekir. Yazılı anlatım gücü ve genel kültür düzeyi meslekte başarıyı etkileyen önemli faktörlerdir.

Bu alanda eğitim gören öğrenciler genel olarak farklı türlerde haber yazma, haber fotoğrafı çekme ve seçme, bilgisayarda fotoğraf işleme, sayfa tasarımı, afiş, logo tasarımı yapma gibi konularda eğitim alırlar. Gazetecilik eğitimi alan öğrencilerimiz okul dergisi çıkarmakta, afiş ve logo çalışmaları yapmakta, Radyo ve TV haberi hazırlamakta, okul bülteni hazırlamakta ve ilçe milli eğitim ve il milli eğitim müdürlüklerinin törenlerinde muhabir olarak haber yazımı ve fotoğraf çekimlerinde görev almaktadırlar.

 

Gazetecilik alanında eğitim alan öğrenciler,

·     Yazılı Basın Muhabirliği,

·     Foto Muhabirliği,

·     TV Muhabirliği,

·     Sayfa Sekreterliği dallarından birini seçerek eğitimlerini bu dalda devam ettirirler.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.10.2017 - Güncelleme: 13.03.2024 15:53 - Görüntülenme: 33922
  Beğen | 43  kişi beğendi