T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Breaking Bread Projesi

26 Şubat - 3 Mart 2024 tarihleri arasında okulumuz öğrencileri Fundacja Aktywni w Europie tarafından Wisła'da düzenlenen ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen "Breaking Bread" projesine katıldılar. Bulgaristan ve Polonya'dan gençler de projede yer aldı.

Okulumuz 12/A RTV öğrencileri Murat Altunbay, Muhammed Eren Dinç, Ömer Musa, Barış Ali, Ahmet Yazıcı, 12/A Pazarlama öğrencisi Ayşenur Taşdemir, 11/A RTV öğrencisi Ezgi Aktan, 10/A Halkla İlişkiler öğrencisi Sezin Kahraman, 10/a Gazetecilik sınıfı öğrencileri Hediye Yağmur ve Sümeyye Yiğit ve müdür başyardımcımız Okan Karahan ile müdür yardımcımız Güner Yönel Pala, Polonya'nın Wisla şehrinde 24/02/2024-05/03/2024 tarihleri arasında 'Breaking Bread' isimli projeye katılmışlardır.

Günümüzde ekmeğe (ve dolayısıyla geleneklerimize ve kültürümüze) ve insan emeğine duyulan saygının azaldığını gözlemliyoruz. Ortak projedeki ekmek, bizim için kültürel kalıpları kırmanın, önyargılardan uzaklaşmanın, başkalarının kültürüne ve emeğine saygı duymanın, kültürlerimizde ortak unsurlar aramanın, kültürlerarası işaretlerin ve yerel geleneklerin, ekmek ile ilgili adetler ve ritüellerin bir sembolüydü. Girişimimiz aracılığıyla, diğer gençlere kendi kültürümüzü takdir etmenin ve beslemenin ve "basit" bir somun ekmekte saklı olan "sihri" keşfetmenin ne kadar önemli olduğunu göstermeyi amaçladık.

Projenin hedefleri şunlardı:

- Sembolizm; gelenekler ve ritüellere dayalı kültürel mirasımızın bir parçası olan ekmeğe saygı aracılığıyla kültürlerimiz hakkındaki bilgileri genişletmek;

- Ekmek sembolizmi ile ilişkili kültürel miras hakkında farkındalık yaratmak;

- Çok kültürlülüğü ekmek sembolizmiyle ilişkilendirerek ekmeğin, gelenek ve göreneklerimizin şekillenmesindeki etkisi hakkında bilginin artırılması,

-  Hoşgörü, açıklık, saygı gibi tutumların geliştirilmesi.

 

"Breaking Bread" gençlik değişimi sırasında katılımcılar bir programa göre zengin çeşitlilikte etkinlikler ve atölye çalışmaları gerçekleştirdiler. Uluslararası toplantının başında toplantının hedefleri ve organizasyonla ilgili konular hatırlatıldı. Gençler, kaynaşmaya, İngilizce iletişimde çekingenliği aşmaya ya da birbirlerini daha iyi tanımaya olanak tanıyan isim oyunları ve iletişim etkinlikleri gerçekleştirdiler. Katılımcılar ayrıca uyumlu ve bütünleşmiş bir ekip oluşturma ve etkili çalışmaya elverişli olumlu bir atmosfer yaratma amaçlı faaliyetlerde yer aldılar. Bu faaliyetler sayesinde gençler hem deneyimlerini paylaşma hem de uluslararası grup içindeki işbirliğini güçlendirme fırsatı buldu.

Gençlik değişiminin bir parçası olarak katılımcılar Ekmek Kulübesinde yaratıcı faaliyetler gerçekleştirdiler. Kulübenin temsilcileriyle ortak atölye çalışmaları sırasında, geleneksel ekmek yapım sürecini (tahıldan geleneksel ekmek fırınından ekmek çıkarmaya kadar) sıfırdan öğrendiler. Bir fırıncının işinin eskiden ne kadar zor olduğunu deneyimlediler. Ardından, her grubun kendi ekmeğini pişirebildiği ve tereyağı ve bal gibi yerel ürünleri deneyebildiği mutfak atölyelerini ortaklaşa yürüttüler. Katılımcılar ayrıca Radzionków'daki Ekmek Müzesine yapılan eğitici bir ziyarete de katıldılar. Etkinlikler, katılımcıların özellikle nesillerdir geleneksel ekmek pişiriciliğiyle ünlü Silezya'daki Ekmek Müzesini görmeleri için eşsiz bir fırsat oldu. Müze temsilcileriyle yapılan yaratıcı atölye çalışmaları sırasında gençler ekmeğin tarihi, geçmişte ve günümüzde ekmek üretim süreci veya çok kültürlülüğün kültürlerimizdeki ekmek sembolizmi üzerindeki etkisi hakkında bilgi edindi. Ayrıca insan emeğine saygı hakkında bir tartışma da yapıldı. Ardından, proje katılımcıları Katowice'de Yukarı Silezya'daki yerel folklor ve ekmek sembolizmine atıfta bulunan bir şehir oyununa katıldılar.

29-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-2024 Projenin ana temasına adanmış oturumlar sırasında katılımcılar;

 

- Ekmeği, kültürel mirasımızın önemli bir parçası olarak sembolizm, adetler, ritüeller ve gelenekler temelinde tartıştılar. Ekmeğin önemli bir rol oynadığı kendi kültürlerinin başlıca gelenekleri, ritüelleri ve görenekleri hakkındaki bilgilerini derinleştirdiler;

 

- Yüzyıllar boyunca saygıyla çevrelenmiş ve çevrelenmekte olan ekmeğe saygı konusunu ele aldılar. Geldiğimiz ülke ve bölgelerde ekmeğe uzun yıllar boyunca nasıl yaklaşıldığı ve bugün nasıl muamele edildiği konusundaki bilgilerini genişlettiler;

 

- Gençlerin kendi kültürlerine ve kültürel miraslarına daha iyi bakmak, yerel gelenek ve göreneklere saygı duymak, yeni kültürlere açılmak, hoşgörülü olmak ve yerel kültürlerine daha bağlı hissetmek için neler yapabileceklerini tartıştılar.

 

Gençlik değişimi sırasında katılımcılar, edindikleri bilgi, beceri ve deneyimlere dayanarak eğitici bir oyun oluşturmak için çalıştılar. Oyun, sembolizm, gelenekler ve ritüellere dayalı kültürel mirasımızın bir parçası olan ekmeğe saygı aracılığıyla oyuncuların kültürlerimiz hakkındaki bilgilerini artırmayı amaçladı; ayrıca bizim ve Avrupa ülkelerinden akranlarının katıldığı çevrimiçi bir toplantı düzenlediler. Etkinlik sırasında projeyi, Erasmus+ programını ve oluşturulan eğitsel oyunlarını sundular. Toplantının bireysel bölümlerinde, diğer konuların yanı sıra, ülkelerimizde ekmeğin tarihi; geçmişte ve günümüzde ekmek üretim süreci; çok kültürlülüğün kültürlerimizdeki ekmek sembolizmi üzerindeki etkisi; ekmeğin önemli bir rol oynadığı gelenekler, ritüeller ve gelenekler; ülkelerimizde yüzyıllar boyunca saygıyla çevrelenmiş olan ekmeğe saygı ve kültürümüze, kültürel mirasımıza nasıl daha iyi bakabileceğimiz; yerel gelenek ve göreneklere saygı duymak, yeni kültürlere açılmak, hoşgörülü olmak; yerel kültürümüze daha bağlı hissetmek gibi konuları tartıştılar.

 

Uluslararası girişim, yaygın eğitim yöntemleri kullanılarak İngilizce olarak yürütülmüştür. Projenin eğitsel bir boyutu vardır ve katılımcıların temel yetkinliklerinin geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Ayrıca birçok yeni uluslararası tanışıklığın kurulmasına da olanak sağlamıştır. Bazıları için bu, uluslararası bir ekipte ilk çalışma deneyimi olmuştur.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.03.2024 - Güncelleme: 29.03.2024 14:48 - Görüntülenme: 123
  Beğen | 0  kişi beğendi