T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI

Kamu kurumları ile özel sektör işletmelerinde büro hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak üzere görev alabilecek dijital ofis uygulamalarını kullanabilen, kurum içi ve dışı iletişimi yapabilen, resmî yazı ve belgeleri hazırlayarak dosyalayıp arşivleyen, oluşturdukları belgeleri web aracılığı ile yayınlayabilen, yöneticinin işlerini organize edebilen, bilgi ve becerilere sahip nitelikli insan gücünü yetiştirmeye yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

Okulumuzda Büro yönetimi ve yönetici Asistanlığı dalı eğitimi verilmektedir.

Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılıdır.

Bu alanda eğitim alan öğrencilerimiz F Klavye ile on parmak hızlı yazı yazma becerisine sahip elemanlar olarak yetişmektedirler.

ALANDA OKUTULAN DERSLER

Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında;

*9. Sınıflarda Mesleki Gelişim Atölyesi, Temel Hukuk, Büro Teknolojileri, Klavye Teknikleri,

*10. sınıflarda Büro Hizmetleri, Ofis Uygulamaları, Diksiyon Ve Etkili İletişim, Hızlı Klavye Kullanımı,

*11. sınıflarda Yazışma Ve Dosyalama Teknikleri, Tasarım Programları, İleri Ofis Uygulamaları, Web Uygulamaları, Dijital Ofis Uygulamaları, Mesleki Yabancı Dil, E-Ticaret, Ticaret Hizmetleri, Mesleki Matematik,

*12.sınıflarda ise Hukuk dili ve Terminolojisi, İnsan Kaynakları ve İşletmelerde Mesleki Eğitim dersleri (staj uygulama) okutulmaktadır.

STAJ DURUMU

Okulumuz 12. Sınıfa geçen öğrencilerimizin tamamı haftada 3 gün özel ve kamu işletmelerinde beceri eğitimi adı altında staj yapmaktadır. Bu sayede iş hayatına henüz öğrenciyken atılmış olup, asgari ücretin 1/3'ü oranında maaş alarak para kazanmakta ve mezun olmadan çalıştıkları işyerlerinden iş teklifleri alma imkânına sahip olmaktadırlar. 2024 yılında net asgari ücretin 1/3'üne tekabül eden 5.100,64 TL olarak belirlenmiştir. Öğrencilerimize 9. Sınıftan itibaren 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre iş kazaları ve meslek hastalıkları sigortası yapılmaya başlanmaktadır. 

BELGELENDİRME

Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi ile birlikte seçmeli meslek dersleri ile ulaşabileceği ilgili mesleklere ait sertifika verilmektedir. 

YÜKSEKÖĞRETİM

*Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nda başarılı olanlar lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine ek puan alarak devam edebilirler.

*Ön lisans programlarını bitiren öğrencilerimizin dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçme imkânı da bulunmaktadır.

 

   BÜRO YÖNETİMİ ALANI MEZUNLARININ EK PUANLARI İLE YERLEŞEBİLECEKLERİ ÖNLİSANS PROGRAMLARI (2 YILLIK)- TYT

1.Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı

2.Çağrı merkezi hizmetleri

3.Emlak Yönetimi

4.İnsan Kaynakları Yönetimi

5.İşletme Yönetimi

6.Kooperatifçilik

7.Nüfus ve Vatandaşlık

8.Sağlık Kurumları İşletmeciliği

9.Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

10.Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama

11.Sosyal Güvenlik

12.Yerel Yönetimler

 

          BÜRO YÖNETİMİ LİSANS PROGRAMLARI (4 YILLIK) -    AYT

         1- İşletme Bilgi Yönetimi

         2- Sağlık Yönetimi

         3- Yönetim Bilişim sistemleri


                      ÇALIŞMA ORTAMLARI

*Çalışanlar bürolarda görev yapar. İşler genellikle büro ortamında yürütülmektedir.

*Çalışma saatleri genellikle düzenlidir.

*Çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileri ile ilgilidir.

*Çalışırken yöneticilerle, çalışanlarla ve ziyaretçilerle iletişimde bulunurlar. 

 

 

27-08-202427-08-2024









                 

    MEZUNİYET SONRASI


*Büro yönetimi alanından mezun olan öğrenciler seçtikleri dal ve meslekte kazandıkları yeterliliklere paralel olarak tüm sektörlerin ofislerinde yönetici asistanı olarak çalışabilirler.

*Sosyal Güvenlik Kurumlarında, özel şirketlerde, üniversitelerde, hastanelerde, vakıflarda, Hukuk bürolarında, finans kuruluşlarında, belediyelerde, derneklerde ve daha bir çok yerde görev alabilirler.

*Adalet saraylarında Zabıt Kâtibi olarak çalışabilirler.

*Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü mezunu bireyler çalıştıkları iş yerlerindeki her türlü belge ve bilginin düzenlenmesi, korunması, talep edilen bilgileri bilgisayar yardımı ile hazır hale getirmek başlıca görevlerindedir.

*İşverenle çalışanlar arasında köprü vazifesi görerek etkili iletişimi sağlamayı, toplantıları organize etmeyi ve günlük iş akışını düzenlemek gibi sorumluluklara sahiptir.

*Ofis ortamlarında önemli bir rol üstlenen mezunların işi bununla sınırlı değildir; ofis ekipmanlarını yönetmek, dosya düzenini sağlamak, genel idari görevleri yerine getirmek gibi görevlere de sahiptirler. 

BU ALANDA BAŞARI İÇİN ADAYLARDA ARANAN ÖZELLİKLER:

*Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında eğitim görmek isteyen öğrencilerin;

*Bilgisayar başında zaman geçirmekten hoşlanan,

*insanlarla iyi iletişim kurabilen,

*Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilen,

*Organizasyon yapabilen, 

*Zamanı etkin kullanabilen,

*Sabırlı,

*Düzenli,

*Güler yüzlü,

*Kuvvetli bir hafızaya sahip,

*Soğuk kanlı,

*Sır saklamayı bilen kişiler olmaları gerekir. 

BÜRO YÖNETİMİ ALANI LABORATUVARIMIZ 

27-08-202427-08-2024

               

27-08-2024 






                                           

 27-08-202427-08-2024






   

 27-12-2019

27-12-2019


İNSTANGRAM HESABIMIZ:    YİLDİRİMMTAL_BURO



 


 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.12.2019 - Güncelleme: 19.02.2025 16:31 - Görüntülenme: 5811
  Beğen | 5  kişi beğendi